Murat Özanlar ile Fikirden Ticarileşmeye Giden Yol Eğitimi

Tarih: 

Çarşamba, Ekim 5, 2016 - 15:00 to 17:00
Takvime Ekle

Lokasyon: 

Gebze Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü Seminer Salonu
Murat Özanlar; fikirden ticarileşmeye giden yolda girişimcilik tecrübeleri paylaştı. “ Girişimci olabilmek için 3 temel şart vardır; para, ekip ve kurumsal tecrübe. Hepsinin bir bütündür ve tekinin yokluğunda girişimci olunamaz. Ekipte en az 3 kişi olmalı ve en az bir proje yöneticisi, finans ve satış birimlerinden bir eleman gerekmektedir. Girişimcinin insan kaynakları ve satış bilgisi mutlaka olmalıdır. Girişimcilikte daha fikir aşamasında sahaya inmek gerekir, ihtiyaç tespit edilir ve fikri doğrulamadan üretime geçilmemelidir.” Girişimcide Olması Gereken Özellikler: Problem çözme, eleştirel düşüncelere açıklığı, yaratıcılık, koordinasyon özelliği, duygusal zekâ, muhakame kabiliyeti, müzakere becerisi ve zihinsel esnekliktir. Ekosistemde Başarısızlıkların Dünya genelinde ilk 3 sebebi (Start up Fail): 1)Pazara bakılmamış %42 2)Para yok %29 3)Ekip yok %23 Girişimin Basamakları: 4 basamaktan oluşmaktadır. Keşif (pazara çıkma)-Değerleme-Etkiyi Artırma-Ölçeklendirme Pazara inmeden önce 4 çeşit doğrulama yapılır; 1)Fikir doğrulama 2)Prototip doğrulama 3) Fiyat doğrulama 4)Ürün doğrulama Fikir müşteri ihtiyacını karşılamıyorsa pivot edilir ve fikir değiştirilir. Start- up Tanımı: Hemen büyüyen şirket demektir. Büyüme 4 aşamada gerçekleşir. Start-up kurulması için yaklaşık 2 sene beklemek gerekir. Hızlı personel artışı, büyük yatırım ve büyük şirket değeriyle tutarsız girişimde bulunmamak gerekir. 1.Aşama: ideal süre 7 ay 2.aşama: ideal süre 11 ay 3.aşama: ideal süre 17 ay. 4.aşama: büyüme noktası ideal süre 25 ay. Yaklaşım Hataları: En çok yapılan yaklaşım hataları: mükemmeliyetçilik, büyümeye aşırı odaklılık, ek özelliklerle çok uğraşma, kullanıcı ölçümlememe. Start-up Türleri:  Kendini çeviren ölçülemeyen start-up  Tutkuyla yaşayan start-up  Satılabilir start-up  Ölçeklendirilebilen start-up (melek yatırımcılar çok sever, belirli bölgedeki spesifik kesime hitap eder.)  Sürekli patent alan büyük start-up  Farklı olmak isteyen sosyal start-up. Yatırım Tipleri:  Kendi bütçeniz  Seed Kapital (henüz fikir aşamasından bir fikre sağlanan capital-kuluçka)  Start-up Kapital  Venture Kapital-Gate Financing  Private Equity (özel sermaye fonları)   İnovasyon Türleri ve Örnekleri: Ürün İnovasyonu: Bayanların kullanımı için geliştirilen aynalı kredi kartı Süreç İnovasyonu: Endüstriyel tasarımın bilgisayar destekli yazılımlar kullanılarak yapılması Pazarlama İnovasyonu: Peynirlerin dilimli satılması Örgütsel İnovasyon: Yeni bir tedarik zinciri yönetimi yapısının kurulması. Girişimcilerin fon almak için projelerini anlatmaya çıktıkları zaman farkında olmaları gereken birtakım İpuçları: Yatırımcı patentli ürünleri sever; ortaklardan yüksek hisseli olanı girişimci olarak görür, global düşünmek gerekir, fikrinizle beraber pazara inmeniz gerekir, sunum sürelerinizi 3-4 dakika tutmanız gerekir. İş planınız, iş modeliniz önemli, sertifikasyon önemli. Doğru Yol İzi:Fikir; Pazar; Analiz; İş Modeli; Prototip; Ekip; Kuluçka Hızlandırıcı; Ürün; Ön satış; Ön Yatırım; Firma; Fatura; Bütçe; Pazarlama; Partner. Ekip kendi arasında mutlaka sözleşme yapmalıdır.

Etkinlik Açıklaması: 

Murat Özanlar; (Founder at Key of Change- Entrepreneur Mentor ve Software Marketing/Sales/Business Development Consultant & Trainer). Fikirle başlayan sürecin girişimciliğe dönüşmesi için ilerlenen yolda deneyimlerini paylaşmıştır.

Etkinlik Kategorisi: